Főoldal

Belépés
Elfelejtett jelszó

Vegalife - vegetáriánus / vega ebédrendelés házhozszállítás

Ezekkel a látszólag ártalmatlan szokásokkal éveket veszthetsz!

Azt már nagyon jól tudjuk: ha tovább akarunk élni, hagyjuk abba a dohányzást, kerüljük a túlzott napsütést, vigyázzunk a feldolgozott ételekkel, stb. De ha valóban esélyt akarunk kapni egy hosszú és egészséges életre, nem árt, ha odafigyelünk magunkra, és kiiktatjuk mindannapjainkból az alábbi, elsőre veszélytelennek tűnő szokásokat:

Az életkor-para

Közeledik a szülinapod, és már csak a ténytől szinte depresszióba esel? Hidd el, ezzel egyáltalán nem vagy egyedül. Mégis, megéri más szemszögből közelíteni a dolog felé, ugyanis – kutatások is bebizonyították –, ha sokat gondolsz arra, hogy öregszel, rövid időn belül valóban öregnek fogod érezni magad, így annak is fogsz tűnni. Ráadásul a folyamatos stresszelés (ez is az!) bizony megrövidíti az életed. Márpedig nem így akarod megoldani a szülinap-problémát, igaz?! A gyógyír nagyon egyszerű: gondold/érezd magad fiatalnak – szeresd az életkorod!

A diófélék száműzése

Ha például zsíros a bőröd, és félsz néhány kis pattanástól, azt tanácsoljuk, hogy emiatt azért ne hagyd ki étrendedből a dióféléket. Hacsak nem vagy allergiás, megéri gyakran nassolni ezeket az olajos magvakat is. A Harvard egyetem két hosszú távú tanulmánya is bebizonyította: akik naponta ettek dióféléket, sokkal kisebb valószínűséggel haltak meg rákban, illetve szívproblémák miatt. Az egyik, harmincéves kutatás eredménye szerint 20%-kal kisebb eséllyel haláloztak el „idő előtt” azok a tesztalanyok, akik naponta elrágcsáltak egy-két maroknyi (lehetőleg sótlan) diót / mandulát / földimogyorót / pisztáciát stb.

Önzőség, fukarság

Még egy dolog, ami miatt nemcsak kapni, de adni is jó: az önzetlenség a hosszú élet (egyik) titka! Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, ha segítesz másoknak, csökken a stressz-szinted, így összességében nagyobb eséllyel élsz tovább. Ráadásul a kedvességtől Te magad is boldogabb leszel, szíved egészségesebbé, szervezeted pedig a gyulladásokkal szemben ellenállóbbá válik.

Egésznapos ücsörgés

Ha többnyire egész nap ülő helyzetben vagy, itt az ideje, hogy a sarkadra talpadra állj! Egy amerikai kutatás eredményei szerint ha naponta több mint három órát ülünk egy helyben, az átlagosan két órával rövidíti meg életünket. Oké, de mi van, ha ülőmunkát végzel? Nos, ez esetben is érdemes alkalmat keresned arra, hogy rendszeresen felállhass az asztal mellől, sétálj egy keveset (például így végezd telefonhívásaid) , hogy megmozgathasd végtagjaidat, izmaidat. Minden apróság számít.

Éjszakai ébrenlétek

Akár (sajnos) dolgoznod kell éjszaka, akár csak nem vagy „a korán fekvő típus” – van egy rossz hírünk: ha túl keveset, illetve nem a biológiai órád szerint alszol, az jelentősen megnöveli a 2-es típusú diabéteszre, elhízásra, szívinfarktusra, stroke-ra való hajlamodat. Egy kutatás szerint a kevés alvás összefüggésbe hozható az agy korai öregedésével is. Megéri javítani alvási szokásaidon: ha máshogy nem megy, keress fel szakembert – a kialvatlanság nagyon komoly egészségügyi problémákat, sőt, extrém esetekben halált is okozhat!

Kesergés

Ha sokat keseregsz, az nemcsak környezetedre van rossz hatással, de egészségedre is. Azok a középkorú hölgyek, akik gyakran féltékenyek, nyugtalanok, vagy rosszkedvűek, később nagyobb valószínűséggel válnak az Alzheimer-kór áldozatává. Ezt mutatta ki egy közel negyven évig tartó kutatás egy amerikai neurológiai intézet vezetésében. Az élethez, a mindennapokhoz való hozzáálláson kell változtatnod, ha „veszélyeztetett”vagy – ha máshogy nem megy, érdemes konzultálni egy terapeutával is.

Lassú sétálás

Sétálni jó, hiszen ez is egyfajta mozgásforma, és mint olyan, mindenképpen áldásosabb, mint otthon ülni. Ugyanakkor egy nemrégiben napvilágot látott kutatás szerint – amelyben 39.000 gyaloglót vizsgáltak – nagyobb a (korábbi) halálozási ráta azok körében, akik lassabban gyalogoltak, még akkor is, ha nagyjából ugyanannyi energiát fejtettek ki, mint akik gyorsabban sétáltak, de rövidebb ideig. A legideálisabb, ha 14-15 perc alatt tudsz megtenni egy kilométert – legközelebbi gyaloglásodra vigyél magaddal egy lépésszámlálót is!

Szexuális frusztráció

Egy-egy szexuális együttlét jó időre szabályozni tudja a vérnyomást. Már csak ezért is megéri gyakran összebújni pároddal, ám a Michigan-i egyetem egy korábbi tanulmánya egyenesen azt állítja, hogy a szex lehet az örök fiatalság, egészség és hosszú élet titka. A kutatásban azok a hím gyümölcslegyek (magyarul muslicák), amelyekre nőstény feromonokat permeteztek, de nem volt alkalmuk párosodni, megnövekedett stressz-szintet mutattak, és jóval rövidebb életűek voltak társaiknál. Oké, ezek csak muslicák, de azért egy próbát megér! ;)

 

Forrás: prevention.com

VegaLife
Étlap Ezeket az összetevőket nem használjukFelhasznált összetevőkinformációk

Üdvözlünk a VegaLife ebéd házhozszállító oldalán!

A VegaLife alapítóiként életfelfogásunk mentén fogalmaztuk meg szándékunkat: a vegetarianizmus (valamint a vegán életmód) hazai népszerűsítését. Értendő ez alatt a válogatott alapanyagokból, vegetáriánus receptek szerint készülő ételek terjesztése, mind a témát érintő hírek, újdonságok, érdekességek megosztása az arra fogékony közönséggel. 

Kellemes böngészést kívánunk oldalunkon!

 

 

eteleinkrol

Vega életmód

vegak

 

info