Főoldal

Belépés
Elfelejtett jelszó

Vegalife - vegetáriánus / vega ebédrendelés házhozszállítás

Így edd magad stresszmentesre

Nem meglepő módon, ha jót eszel, jól leszel. Ha kiegyensúlyozottan és egészségesen étkezel, az már fél siker a stressz ellen, de ha kicsit odafigyelsz, még felkészültebb lehetsz ellene.

Zabpehely

A zab egy összetett szénhidrát, amely megnöveli a szerotoninszintet az agyban. A szerotonint egy neurotranszmitter (ingerületátvivő anyag), felelős a hangulatunkért és a pihenésért. Az olyan antidepresszánsok, mint a Prozac, a szeratoninszintet növelik meg, ezáltal csökkentve a szorongást. Ennél „kicsit” természetesebb megoldás a zabpehely vagy mást teljes kiőrlésű gabona fogyasztása. Más szénhidrátok is növelik a szeratoninszintet, de a gabonák megemésztése hosszabb folyamat, ezért tartósabb „hatás” érhető el velük.

Túró

A túró kiváló fehérje- és kalciumforrás, de alacsony a zsír- és a cukortartalma. A kalcium támogatja az idegrendszert, hogy az könnyebben kezelje a stresszt. A benne lévő fehérje (lactium) szintén nyugtató hatással bír, ugyanúgy mint a B-vitaminok. Káliumtartalma sem elhanyagolható, ez segíthet a megfeszült izmok ellazításában.

Gyömbér

A legújabb kutatások szerint a gyömbér kiváló fájdalomcsillapító, így a stressz okozta fejfájás ellen is segítségünkre lehet. A gyömbérben lévő gingerol (antioxidáns) megküzd a testükben lévő vegyi anyagokkal, amik egyébként növelnék a stressz hatását. Mindemellett segít a betegségekkel szemben, és enyhíti a menstruációs panaszokat is. Ha nem szereted az ízét, próbáld ki teaként!

Avokádó

Az avokádó kiváló káliumforrás (kétszer annyit tartalmaz, mint a banán). A káliumbevitel, ideális módja a magas vérnyomás csökkentésének. Hátránya, hogy az avokádónak magas a zsír- és kalóriatartalma, ezért érdemes jobban odafigyelni rá.

Brokkoli

Tele van vitaminnal, megtalálható benne a stressz egyik legjobb ellenszere, a B-vitamin és a folsav (szintén a B-vitaminok közé tartozik), melyekre szervezetünknek szüksége van az egészséges idegek és az agysejtek érdekében. A B-vitaminok csökkentik a stresszt, a szorongást és a depressziót.

Spenót

Az ingerlékenység, az emésztési zavarok, a fáradtság, migrénes fejfájás és a stressz hátterében gyakran a magnéziumhiány áll. Már egy marék spenót is jelentős hatást gyakorolhat a magnéziumszintünkre. Hasonló elven jó a dió és a szója is.

Mandula

A szelén hiánya gyakori oka a depressziónak, a fáradtságnak és a szorongásnak. A mandula kiváló szelénforrás, de magas a magnézium-, a cink-, és az E-vitamin tartalma is amik mind segítenek a stressz legyőzésében.

Narancs

A magas vitamin szintű gyümölcsök (mint a narancs is) segítenek a kortizol, azaz a stresszhormon csökkentésében egy-egy nehéz helyzet után. Ezenkívül a C-vitamin rendkívül hasznos az immunrendszerünk számára. 

Lenmag

Omega3 zsírsav tartalma miatt fontos, amely segít fenntartani a hormonok egyesúlyát, de segít a hangulatingadozáson is. Hasznos, ha minden reggel teszünk a reggelinkbe egy kanállal.

Pihenés

Bár nem élelmiszer, de nagyon fontos a megfelelő alvás, pihenés. A nem megfelelő mennyiségű és minőségű alvás egyszerre oka és eredménye is a stressznek. Fogyassz az eddig említett élelmiszerek közül lefekvés előtt, így nyugodtabb álomra számíthatsz. 

 

 

 

 

VegaLife
Étlap Ezeket az összetevőket nem használjukFelhasznált összetevőkinformációk

Üdvözlünk a VegaLife ebéd házhozszállító oldalán!

A VegaLife alapítóiként életfelfogásunk mentén fogalmaztuk meg szándékunkat: a vegetarianizmus (valamint a vegán életmód) hazai népszerűsítését. Értendő ez alatt a válogatott alapanyagokból, vegetáriánus receptek szerint készülő ételek terjesztése, mind a témát érintő hírek, újdonságok, érdekességek megosztása az arra fogékony közönséggel. 

Kellemes böngészést kívánunk oldalunkon!

 

 

eteleinkrol

Vega életmód

vegak

 

info