Főoldal

Belépés
Elfelejtett jelszó

Vegalife - vegetáriánus / vega ebédrendelés házhozszállítás

Három indiai étkezési szokás az egészségesebb életért

Mint már többször írtuk, olyan, hogy egységes indiai konyha nem létezik. Indiának túl nagy és túl változatos a konyhája, és gasztronómiai szokásai, hogy általánosítani lehessen. Azonban van néhány egészséges hagyomány, amely az ország egész területére jellemző, valószínűleg azért, mert sok gasztronómiai hagyomány az Ájurvédából származik, ami az egyik legősibb gyógyító, vagy inkább egészségmegőrző rendszer, amely több ezer éves múltra tekint vissza és a mai napig követik a tanításait világ szerte.

Az ősi szövegek számos élelmiszer gyógyhatásait leírják. Íme, három étkezési szokás, mely nagyjából általános India szerte, és mindannyiunk javára válhat.

 

fuszerek

 

1.    Fűszerek, mint gyógyszer

Indiában az egyik leggyakoribb szó a „fűszer”, nem véletlenül. Fahéj, koriander, kurkuma, cayenne-bors, görögszéna, édeskömény, mustármag, kardamom… nem csak ízükkel és illatukkal járulnak hozzá ételeinkhez, mind-mind számtalan ismert gyógyító tulajdonsággal is rendelkezik. Például a legtöbb curry és egytálétel jellemzően sárgás színű a hozzáadott kurkumától. A bölcsek régen tudták, hogy a kurkuma egy csodafűszer, ami gyógyítja égési sérüléseket, de a modern kutatások szerint a rákgyógyításban is fontos szerepet játszik. Vagy a cayenne-bors, egy közismert „melegítő” fűszer, növeli az immunitást több más gyógyító hatása mellet. Tipikus indiai szokás kardamomot vagy édesköményt rágni étkezés után. Ezek a fűszerek nem csak frissítik a szájat, de az emésztést is serkentik. A fűszerek egészségre gyakorolt hatásaival vaskos könyveket tölthetnénk meg, érdemes ezeket megismerni és használni nekünk is.

 

indiai etelek

 

2.    Frissen készült ételek

A mai rohanóvilágban, még aki maga főz is gyakran tömbösíti a munkát, és vasárnap (vagy amikor ráér) az egész heti menüt megfőzi előre. Ennek az újkori szokásnak a gyakorlati haszna kétségtelen, és még ez is egészségesebb, mint feldolgozott élelmiszereken élni, de az ájurvéda azt tanácsolja, csak friss ételt fogyasszunk. Ennek az oka, hogy a friss étel nagyon rövid idő alatt elveszti a pránát, azaz az életerőt. Modern értelemben, az étel kémiai összetétele megváltozik, ezáltal kevésbé ízletes és élvezetes. Az elmúlt évtizedek rohamos növekedése következtében, már a városban lakó indiaiak is küzdenek a rohanó élettel, de egyelőre inkább kelnek hajnalban, hogy még munka előtt frissen készítsék el az aznapi ételt.

3.    Húsmentes élet

Köztudott, hogy Indiában él a legtöbb vegetáriánus, mint ahogy ma már az is, hogy a húsmentes táplálkozás tökéletesen megfelel az ember táplálására. Megfelel minden táplálkozási igénynek, emellett, csökkenti a szívbetegség kifejlődésének esélyét, a cukorbetegség kockázatát és a rák egyes fajtái ellen is védhet. A National Center for Biotechnology Iformation kutatását idézve: „Egyre több a tudományos bizonyíték arra, hogy az egészséges vegetáriánus étrend több előnnyel bír, mint más ismert diéták, amelyek tartalmaznak húst és más állati eredetű táplálékot is.  Ezek az előnyök az alacsonyabb telített zsír és koleszterin beviteléből származnak, illetve, hogy a növényi étrend több összetett szénhidrátot, rostokat, magnéziumot, folsavat, E és C-vitamint, karotinoidokat és egyéb fitokemikáliákat tartalmaz.”

forrás: care2

VegaLife
Étlap Ezeket az összetevőket nem használjukFelhasznált összetevőkinformációk

Üdvözlünk a VegaLife ebéd házhozszállító oldalán!

A VegaLife alapítóiként életfelfogásunk mentén fogalmaztuk meg szándékunkat: a vegetarianizmus (valamint a vegán életmód) hazai népszerűsítését. Értendő ez alatt a válogatott alapanyagokból, vegetáriánus receptek szerint készülő ételek terjesztése, mind a témát érintő hírek, újdonságok, érdekességek megosztása az arra fogékony közönséggel. 

Kellemes böngészést kívánunk oldalunkon!

 

 

eteleinkrol

Vega életmód

vegak

 

info