Főoldal

Belépés
Elfelejtett jelszó

Vegalife - vegetáriánus / vega ebédrendelés házhozszállítás

Ilyen is van – egészségesebb, ha megfőzöd!

Nem csak a nyersevő vegánok állítják: az élő ételek egészségesebbek, mint a főttek. Ez szinte minden esetben igaz is. Szinte…

 

zöldségek

Néhány növény kemény sejtszerkezetének azonban kifejezetten jót tesz a hevítés, ezáltal ugyanis fellazul a struktúrája, és könnyebben megemészthetővé válnak a benne rejlő tápanyagok. Nem mindegy azonban, miként készítjük el az ételeket: természetesen a forró olajban kisütött kel sem lesz jobb, mint a nyers kelsaláta. Persze, ha nem bírod elviselni a párolt kel ízét, edd tovább nyugodtan a nyers salátát, hidd el, semmi bajod nem lesz tőle!

 

spenot

 

Spenót. A spenót is főzés után tudja a leginkább leadni a tápanyagokat, így a szervezetünk e formájában tudja a legjobban hasznosítani a zöld levelekben rejlő kalciumot, vasat, magnéziumot, luteint és az olyan antioxidánsokat, mint például a béta-karotint. Ha már itt tartunk: a szervezet által hasznosítható kalcium mennyisége például megtriplázódik a spenótban főzés közben.

 

kel

 

Kelkáposzta. A nyers kel jobban megterheli az emésztőrendszert, mint a főtt változat. Ugyanakkor kisebb a tápanyagtartalma is: a kelkáposztában főzés során megnő az A- és K-vitaminszint, valamint gazdagabb lesz rosttartalma is.

 

gomba

 

Gomba. Gombát főzni nemcsak az egészségesebb, de egyben a biztonságosabb eljárás is. Több olyan gombafaj is létezik, amelyeket kizárólag főzve szabad fogyasztani; illetve azok a gombák, melyeket sokszor nyersen tálalnak, úgy mint a csiperkét, megterhelhetik az emésztőrendszert. A gombáknak valóban nagyon kemény a sejtszerkezetük, a főzés tehát csodákat tesz ezzel az egyedi ízvilágú növénnyel, ráadásul az esetleges mérgeket is kiöli belőle. (Azért ezzel csak óvatosan: kétes származású gombát ne vásárolj, illetve ha magad szedted, előbb mutasd meg gombaszakértőnek!)

 

paradicsom

 

Paradicsom. Bizony, még ez a nyers fogyasztásért kiáltó, lédús zöldség is jobb főzve: a paradicsom színét is adó likopin hasznosíthatósága megsokszorozódik a főzés során. Márpedig szerencsés lenne minél több likopint kinyerni a paradicsomból, hiszen ez az egyik olyan antioxidáns, amelyről úgy tartják, rendszeres fogyasztásával csökken a szívbetegségek és a rákos betegségek kialakulásának kockázata.

 

répa

 

Répa. Nem biztos, hogy jobban fogsz fütyülni tőle (hah!), a répában található béta-karotin ennél valami sokkal jobbat tud: javítja a látást. A béta-karotin ugyanis egy olyan antioxidáns, amelyet a szervezetünk A-vitaminná – vagy beszédes másik nevén retinollá – alakít. Ez a vitamin felelős azért, hogy szemünk a szürkületben is (jól) lásson. Sajnos azonban a nyers répát és az abban található béta-karotint is nehezen emésztjük, ezért ajánlatos ez esetben is a főzés/párolás.

 

Forrás: care2.com

VegaLife
Étlap Ezeket az összetevőket nem használjukFelhasznált összetevőkinformációk

Üdvözlünk a VegaLife ebéd házhozszállító oldalán!

A VegaLife alapítóiként életfelfogásunk mentén fogalmaztuk meg szándékunkat: a vegetarianizmus (valamint a vegán életmód) hazai népszerűsítését. Értendő ez alatt a válogatott alapanyagokból, vegetáriánus receptek szerint készülő ételek terjesztése, mind a témát érintő hírek, újdonságok, érdekességek megosztása az arra fogékony közönséggel. 

Kellemes böngészést kívánunk oldalunkon!

 

 

eteleinkrol

Vega életmód

vegak

 

info