Főoldal

Belépés
Elfelejtett jelszó

Vegalife - vegetáriánus / vega ebédrendelés házhozszállítás

A legjobb stresszűző ételek

Télen, amikor végeláthatatlannak tűnnek a szürke napok, hajlamosabbak lehetünk átvitt értelemben is borúsabbnak látni a világot, meggyűlhet a bajunk a stressz okozta negatív tünetekkel. Ilyenkor érdemes igazán gyakorolnunk a tudatos létet, amire rásegíthetünk néhány boldogságfokozó étellel is.

 

stressz

A hosszú időn át tartó, mindennapos stressz komolyan megdolgoztatja a szervezetet. A hatalmas megterhelés gyengíti az immunrendszert, így fogékonnyá tesz a mindennapos betegségek iránt, mint a nátha és az influenza. A szervezet ebben a helyzetben sokkal gyorsabban használja el a tápanyagokat, amiket nagyon fontos pótolni, mert súlyos betegségeket okozhat a hiányuk. Aki hosszú ideig feszültségben tölti mindennapjait, nagyobb valószínűséggel kap szélütést és emelkedik a szívbetegség kockázata is.

Ha nyak-, fej- és derékfájást, alvás közbeni fogcsikorgatást, remegést vagy ideges, sűrű pislogást tapasztalunk, valószínű, hogy túlzott stressznek vagyunk kitéve. Az előbbieknél jóval komolyabb tünetek és betegségek is kialakulhatnak, többek között magas vérnyomás, migrén, az irritábilis bél szindróma, vagy gyomorfekély. Amennyiben csökken a koncentrálóképességünk, szorongás, ingerültség, fásultság lesz úrrá rajtunk, szinte biztosan stresszbetegségünk van, amelyet tudatos életmóddal tudunk orvosolni (segít az elmélyülés, meditáció). Emellett nagyban hatnak pszichés és testi funkcióinkra az alábbi „csoda élelmiszerek” is:

Keserű csokoládé: Nyugtató hatású flavonoidokban gazdag (másik nagyszerű forrásuk a kamillatea), de a csokoládé emellett hangulatjavító feniletilamint is tartalmaz. Minél sötétebb a csokoládé, annál egészségesebb, ezért válasszuk a 70 százaléknál magasabb kakaótartalmút.

Zabpehely, zabkeksz, zabkása: Feszült időszakban szinte bármilyen szénhidrátot meg tudnánk enni, de általában a kevésbé egészséges változatát szoktuk választani. A könnyen felszívódó, sok cukrot tartalmazó szénhidrátok helyett azonban igyekezzünk teljes értékűeket választani. Jó megoldást jelenthetnek a zabból készült finomságok, mint a zabpehely, a zabkeksz vagy a zabkása. A zabnak természetesen édeskés az íze, rostban gazdag, és csak lassan szívódik fel, ezért jótékony hatását hosszan érezhetjük.

 

zab

 

Dió: Kimutatták, hogy a dió segíthet a vérnyomás csökkentésében, amely létfontosságú azoknál, akiknek a szíve a magas adrenalinszint miatt már amúgy is a maximumon dolgozik. Mivel több kutatás is alátámasztotta a dió egészségvédő hatását, az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerellenőrzési Hivatal (FDA) már kifejezetten ajánlja napi két deka fogyasztását.

Napraforgómag: Kiváló folsavforrás, mely segít az örömérzetet kiváltó agyi vegyület, a dopamin termelésében.

Spenót: A főként leveles zöldségekben, például a spenótban megtalálható magnézium révén javul a szervezet stresszre adott reakciója.

Kékáfonya: A benne található antioxidánsok ellensúlyozzák a stresszhormonok, például a kortizol szervezetre gyakorolt hatásait.

Zöld és rooibos tea: Feszült időszakban a reggeli tea mindenképpen zöld teából vagy rooibosból készüljön el, hiszen mindkettőnek ismert stresszoldó, nyugtató hatása. Ha a megnyugvás mellett az éberség és a figyelem is fontos szempont, a zöld teát válasszuk, mely egyben serkenti is szervezetünket, de ha valódi megnyugvásra vágyunk, akkor a rooibos a legjobb választás.

 

tea

 

Amire mindenképpen figyelj oda: A nap legfontosabb étkezése a reggeli. Ha úgy kezdesz neki a munkának vagy a napi teendőknek, hogy nem adod meg szervezetednek az induláshoz szükséges tápanyagokat, nagyon hamar ki fogsz fáradni, és sokkal hamarabb feszültté válsz majd. A megfelelő reggelivel megalapozhatod az egész napot. A legideálisabb, ha tartalmaz teljes kiőrlésű gabonából készült péksüteményeket, zabkását, friss gyümölcsöket (ha nem vagy vegán, a joghurtot se felejtsd el!). Ezek az alap tápanyagok segítenek majd, hogy az egész napod sokkal jobban teljen. Az alkoholfogyasztás növeli a stressz lehetőségét, mivel rontja az alvás minőségét, ami már felkeléskor fáradttá, kimerültté tesz. Ez pedig a nap folyamán csak tovább fokozódik, akármit is teszel ellene. Bár a nikotin kezdetben serkenti az agyat, később inkább depresszióssá tesz. Dohányosoknál a máj gyorsabban fogyasztja el a tápanyagokat, főleg a B- és C-vitamint, melyek nagyon fontosak a mindennapokban. Ha valóban hatékony megoldást keresünk, kerüljük az élénkítő hatású ételeket, italokat, így a kávét, a fekete teát, a sok cukrot tartalmazó ételeket, üdítőket, és a csípős, fűszeres, erős fogásokat is. Ezek mind serkentik szervezetünket, melyre feszült időszakban egyáltalán nincs szükségünk.

 

Forrás: wellnesscafe.hu, natursziget.com, hazipatika.com

VegaLife
Étlap Ezeket az összetevőket nem használjukFelhasznált összetevőkinformációk

Üdvözlünk a VegaLife ebéd házhozszállító oldalán!

A VegaLife alapítóiként életfelfogásunk mentén fogalmaztuk meg szándékunkat: a vegetarianizmus (valamint a vegán életmód) hazai népszerűsítését. Értendő ez alatt a válogatott alapanyagokból, vegetáriánus receptek szerint készülő ételek terjesztése, mind a témát érintő hírek, újdonságok, érdekességek megosztása az arra fogékony közönséggel. 

Kellemes böngészést kívánunk oldalunkon!

 

 

eteleinkrol

Vega életmód

vegak

 

info