Főoldal

Belépés
Elfelejtett jelszó

Vegalife - vegetáriánus / vega ebédrendelés házhozszállítás

Mindennapi kedvesség – öt egyszerű lépésben

Nem csak a nagy, emberbaráti gesztusokkal tehetünk jót az életben. Sokan nem engedhetjük meg magunknak a ráfordított időt, energiát és anyagiakat. De szerencsére nem is mindig kell óriási tetteket véghezvinnünk ahhoz, hogy mindenki „jól járjon”. Kutatások bizonyítják, hogy a mindennapi kedvességtől nemcsak azok érzik jobban magukat, akikkel szemben kedvesek voltunk, hanem mi magunk is: boldogabbak leszünk tőle, szívünk egészségesebbé, szervezetünk pedig a gyulladásokkal szemben ellenállóbbá válik. Hoppá!

Ennek tudatában, íme, öt elképesztően egyszerű módszer arra, hogyan terjeszd Te is a kedvességet – mindennap.

 

kedvesseg_1


 1.  Tedd személyesebbé kapcsolataidat

Az úgynevezett proszociális viselkedés (önkéntesen, mások segítése céljából véghezvitt szociális cselekedet) már csak azért is jó dolog, mert „fertőző”, vagyis akivel jót tettünk, hajlamosabb lesz maga is jót cselekedni másokkal. Ráadásul hosszú távon boldogabbá és elégedettebbé teszi a „jótevőt”. És itt sem kell nagy dolgokra gondolni: elég, ha például segítünk az unokahuginak a házi feladatában, vagy az utca emberének cipelni a csomagjait. Ha pedig megpróbálunk kicsit elcsevegni, figyelmesen viselkedni – azaz, személyesebbé tenni a találkozást – azokkal, akikkel nap mint nap összefutunk (a recepcióssal, az irodai takarítóval, vagy a kávéház baristájával); máris sokkal inkább érezhetjük, hogy élünk, hogy igazán megéljük az adott pillanatot.


 kedvesseg_2

 

 2.  Tedd könnyebbé valakinek a napját

A figyelmesség ugyanakkor nem kell, hogy szemtől szembe történjen. Nagyon egyszerűen megkönnyíthetjük valaki munkáját, ha például a (nem fizetős) bevásárlókocsit nem hagyjuk a parkolóban, hanem visszatoljuk a helyére. De kis összegű adományokkal is nagy változást érhetünk el, ha elég sokan gondolkodunk hasonlóképpen: ilyen az, ha párszáz forinttal támogatjuk valamely közhasznú alapítványt, vagy ha bennehagyunk némi aprót az italautomatában / BKV-jegyautomatában stb. Amerikában például egyre nagyobb népszerűségnek örvend az „előre fizetés”: amikor, főként kávéházakban, a vendégek a sorban utánuk következőnek fizetik ki a rendelését. Tavaly Floridában például összesen 378 vendég fizetett így egymás után, megszakítás nélkül!


 kedvesseg_3

 

3.   Használd meglévő képességeidet

Nem kell, hogy a kedvesség sokba kerüljön – elég, ha azzal gazdálkodunk, ami amúgy is a tarsolyunkban van. Legyen szó bármilyen képességről (főzés, könyvelés, festés stb.), segítsünk olyanoknak, akik valamilyen módon hasznát vehetik annak. Ha készítünk valakinek egy finom ebédet vagy süteményt – ezzel az apró gesztussal máris jobbnak érezhetjük magunkat, kicsit közelebbinek élhetjük meg a világot, „cserébe” pedig könnyebben alakíthatunk ki új társas kapcsolatokat.


 kedvesseg_4

 

4.   Bocsáss meg valakinek

Lehet szó kis vagy nagy dologról, a megbocsátás egyértelműen jó hatással van arra, akinek megbocsátanak – hiszen ezáltal nem megtagadja tettét, hanem megéli azt, és hálás lehet a megbocsátónak. Ugyanakkor az is profitál belőle, aki képes a megbocsátásra: egészségesebbek lesznek a társas kapcsolatai, javul közérzete és jól-léte, kisebb mértékben hat rá a stressz és szorongás, valamint kisebb hajlammal alakul ki nála magas vérnyomás és alkohol- illetve drogfüggőség.


 

kedvesseg_5

 

 5.   Meditálj

A meditációt nem sorolhatjuk a szigorú értelemben vett proszociális viselkedések közé (habár, vitatkozhatunk arról, vajon nem számít-e kedves cselekedetnek, amikor magunkra is szánunk némi minőségi időt). Ugyanakkor kutatások kimutatták, hogy a szeretetmeditáció (vagy metta meditáció), amelynek során pozitív gondolatokat vagy kívánságokat közvetítünk mások felé, segít fellendíteni társas kapcsolatainkat, és alapvetően pozitívabban tudjuk tőle szemlélni a világot és embertársainkat. Nem utolsó sorban pedig segít megszabadulni a krónikus fájdalmaktól és migréntől, valamint hozzájárul egy könyörületesebb, empatikusabb én kialakulásához.

 

 

Forrás: The Huffington Post

VegaLife
Étlap Ezeket az összetevőket nem használjukFelhasznált összetevőkinformációk

Üdvözlünk a VegaLife ebéd házhozszállító oldalán!

A VegaLife alapítóiként életfelfogásunk mentén fogalmaztuk meg szándékunkat: a vegetarianizmus (valamint a vegán életmód) hazai népszerűsítését. Értendő ez alatt a válogatott alapanyagokból, vegetáriánus receptek szerint készülő ételek terjesztése, mind a témát érintő hírek, újdonságok, érdekességek megosztása az arra fogékony közönséggel. 

Kellemes böngészést kívánunk oldalunkon!

 

 

eteleinkrol

Vega életmód

vegak

 

info