Főoldal

Belépés
Elfelejtett jelszó

Vegalife - vegetáriánus / vega ebédrendelés házhozszállítás

A kardamom egészségügyi előnyei
A kardamom egészségügyi előnyei

Az indiai orvoslás évszázadok óta használja  fog- és ínybetegségek, torokfájás és emésztési zavarok kezelésére, állítólag kígyó- és skorpióméreg ellenszereként is működik, de mára a nyugati tudomány is elismerte számtalan egészségügyi előnyét, ennek az aromás fűszernek.

részletek »
80-10-10 diéta
80-10-10 diéta

El tudod képzelni, hogy szinte csak gyümölcsön élj? Ennek az alacsony zsírtartalmú vegán étrendnek, azaz a 80-10-10 diétának a követői így tesznek, és állításuk szerint, ez életük legjobb döntése.

A 80/10/10, 80% szénhidrát, 10% fehérje és 10% zsír, a bevitt tápanyagok arányát jelenti, és mindezt sok-sok nyers gyümölcsből és zöldségből.

részletek »
Jó hír a Délbudán élőknek
Jó hír a Délbudán élőknek

Ritkán csinálunk ilyet, de most egy másik éttelbárt ajánlunk.

Ha Újbudán jársz és kedveled az indiai ízeket, feltétlenül próbáld ki az új VegaRáma vega/vegán saláta és ételbárt, a Móricz Zsigmond körtértől 1 percre a Szabolcska Mihály utca 3-ban. 

 

részletek »
A 7 legjobb arab vegetáriánus étel
A 7 legjobb arab vegetáriánus étel

A közel-keleti konyha szíve-lelke, zöldségek, fűszerek, gabonák. Az arabvilág ételeiről mindenkinek a húsosak jutnak először eszükbe, de ha jobban megismerjük, azt találjuk, hogy jelentős szerepet kapnak a húsmentes ételek is, melyek ízben nem maradnak el a húsételek mögött. Most összeszedtük nektek a legnépszerűbbeket.

részletek »
Ismered a kardamomot?
Ismered a kardamomot?

A kardamom (vagy kardamon) a világ egyik legdrágább fűszere, egy erős gyantás illatú, édes fűszer. Leggyakrabban az indiai és az arab konyhákban találkozhatunk vele, ahol mind édes, mind sós ételek ízesítésére is használják már az ókor óta. Fontos összetevője a currynek, a garam masalanak, a masala chainak és a török kávénak is. 

részletek »
A lisztérzékenység tíz furcsa tünete
A lisztérzékenység tíz furcsa tünete

A coeliakia vagy lisztérzékenység, egy autoimmun betegség, ami nem gyógyítható, de diétával jól kordában tartható. Ma már 55-nél több betegség köthető a glutén intoleranciához. A glutén, egy növényi fehérje, ami megtalálható a búzában, a rozsban, árpában.  Becslések szerint az emberek 99%-a, aki glutén érzékenységtől szenved sosem diagnosztizálta. Becslések szerint ez az USA 15%-át érinti.

részletek »
A tönköly fogyasztás 10 előnye
A tönköly fogyasztás 10 előnye

A közönséges búza, egy kevésbé ismert „unokatestvére”, a tönköly (triticum spelta). Egyes források szerint a faj legalább tízezer éves, Dél-Nyugat-Ázsiából, Mezopotámián át került Európába. A Kárpát-medencébe körülbelül nyolcezer éve ismerik, hazánkban a 19. század végéig termesztették, majd a ma is termelt búza fajták kiszorították, és a tönköly egy időre feledésbe merült.

részletek »
Ételek, amiktől jobb kedved lesz I.
Ételek, amiktől jobb kedved lesz I.

Észrevetted már, hogy néhány étel hatással van a hangulatodra is? Összeszedtünk néhányat, amikkel javíthatsz a közérzeteden, ugyanis közvetlen összefüggés van az elfogyasztott ennivaló és a kedved között.

részletek »
Így készíts tökéletes smoothie-t!
Így készíts tökéletes smoothie-t!

Már hazánkban is több sorban lepik el a boltok polcait a különböző smoothie-k. Csak az a rejtély, az áruk, miért ilyen borsos, hiszen pár perc alatt, a bolti ár töredékéből elkészíthető. Most összeszedtük nektek a tökéletes smoothie titkát. 

 

részletek »
Tényleg éhes vagy?
Tényleg éhes vagy?

Te mikor eszel? Amikor igazán éhes vagy? Ha eszedbe jut? Vagy mindig napszaknak megfelelően? Esetleg azok közé tartozol, akik bárhol, bármikor? Levezetni a feszültséget, hozzájutni némi boldogsághormonhoz vagy csak unalomból. Ha az utóbbi csoport tagja vagy, ezentúl használd a brokkoli-tesztet, hogy  könnyedén eldönthesd igazán éhes vagy-e. A fizikai éhség lassan alakul ki, és ahogy fokozódik, egyre inkább úgy érzed, hogy bármit megennél. A stressz-evés ezzel szemben hirtelen tör az emberre, és a kielégítésére sem jó bármi. Ezen kívül jellemzően bűntudattal társul.

részletek »
Melyik olajat válaszd, ha olajban akarsz sütni. 1.rész
Melyik olajat válaszd, ha olajban akarsz sütni. 1.rész

Az olajban sütés népszerűsége minden horrorsztori és helyettesítő javaslat ellenére töretlen. Használjuk hagyományos ételekhez és gyorséttermi junkfood sem képzelhető el nélküle.

Az gondolom, senkit nem lep meg, hogy a gyorséttermi verzió egészségtelen. De vajon mi a helyzet az otthonival?

részletek »
Vegetáriánus, na de milyen?
Vegetáriánus, na de milyen?

Manapság egyre több a húsmentesen étkező, és ezt is mint minden mást, „mindenki másképp csinálja”. Vegetáriánus alatt alapvetően azt értjük, hogy az illető nem eszik húst, ezen belül a csoportokat az alapján különböztetjük meg, hogy az illető a növényi táplálékon kívül eszik-e bármilyen állati eredetű ételt, és ha igen, milyet.  

részletek »
Ezért fogyassz több gabonát?
Ezért fogyassz több gabonát?

A gabonák fogyasztása rengeteg egészségügyi előnnyel jár, vannak bennük rostok, vitaminok, ásványi anyagok, antioxidánsok és fehérjék. Segítenek súlyunk megtartásában, segítik a belek mozgását stb.

részletek »
Így edd magad stresszmentesre
Így edd magad stresszmentesre

Nem meglepő módon, ha jót eszel, jól leszel. Ha kiegyensúlyozottan és egészségesen étkezel, az már fél siker a stressz ellen, de ha kicsit odafigyelsz, még felkészültebb lehetsz ellene.

részletek »
Edd meg a szivárványt!
Edd meg a szivárványt!

Tudtad, hogy a növények színe hatással van az életminőségedre? Sokat beszélünk tápanyagokról, miben van sok fehérje, többféle vitamin, de vannak a növénynek olyan alkotóelemei, amik nem tekinthető tápanyagnak, mégis hatással vannak az egészségünkre. Ezeket az anyagokat „fitokemikáliáknak” nevezik, amik bioaktív vegyületek, amelyek a növényben speciális védőhatást fejtenek ki. ezek közül most azokat emelnénk ki, amik a növény színéért felelős.

részletek »
Zöldségek, gyümölcsök, amikből jobb, ha biot veszel
Zöldségek, gyümölcsök, amikből jobb, ha biot veszel

Azt már mindenki tudja, hogy az organikus gyümölcsök, zöldségek jobbak a szervezetünknek és jobbak a Földnek is. Finomabbak  és tápanyagokban is gazdagabbak, mint az áruházak polcain lévő társaik. Különösen fontos lenne a bio fogyasztása olyan érzékenyebb időszakokban, mint a várandósság, a szoptatás, vagy épp egy gyermek hozzátáplálásának kezdete. Beszerzésük nem mindig könnyű, vagy még akkor sem sem mindig fér bele a költségvetésbe, ha elérhető. 

részletek »
4. heti kihívás: Egyél helyit!
4. heti kihívás: Egyél helyit!

Újévi kihívásunk következő feladata, látszólag egyszerű: csak helyi élelmiszereket kell fogyasztanod, legalább egy héten keresztül. Persze nem lenne reális elvárás, hogy valaki 100%-ban csak helyi élelmiszert fogyasszon, de azért próbáljuk meg. Egyél minden étkezésnél legalább egy, helyi termelőtől származó élelmiszert. Ez lehet gyümölcs, zöldség, gabona, tejtermék vagy méz, amit be tudsz szerezni.

Hogy miért jó helyi termelőktől vásárolt élelmiszert fogyasztani?

részletek »
10 legjobb növényi fehérjeforrás
10 legjobb növényi fehérjeforrás

A fehérjék az szervezet „építőkövei”, elősegítik a sejtek növekedését, megújulását, hasznos a szervek és izmok felépítésénél, illetve az immunrendszer védelménél. Mivel hosszabb ideig tart megemészteni, mint a szénhidrátot, hosszabban tartó teltségérzetet ad, kevesebb kalória bevitellel. 

részletek »
Mire figyelj, ha várandós vagy
Mire figyelj, ha várandós vagy

Egy nő életének legizgalmasabb, s egyben legijesztőbb időszaka a várandósság. Hatalmas felelősség, mégis csodálatos. Eddigi két várandósságom alatt vegetáriánusként sok támadás ért, hogy nem kéne erőltetni, és hagyjak fel a dilimmel, kell a hús, legalább a babára gondoljak. Gondoltam is, és eszembe sem jutott, hogy felhagyjak a húsmentes életmóddal. Ímmel-ámmal ettem a kismamavitamint, és arra figyeltem, mit kíván a szervezetem, mert hiszek benne, hogy a kívánósság nem véletlenül van.

részletek »
Így küzdhetsz az influenza ellen!
Így küzdhetsz az influenza ellen!

Influenzaszezon van, a hírek szerint a védőoltás már felesleges, van, aki amúgy sem hisz benne. Mit lehet tenni, hogy elkerüljük a betegséget?  Az lenne legjobb, ha ki sem mozdulnánk, és kerülnénk az olyan vírusfészkeket, mint az irodák vagy osztálytermek, de ez nem tűnik kivitelezhetőnek.  

részletek »
« 1/10 »

Üdvözlünk a VegaLife ebéd házhozszállító oldalán!

A VegaLife alapítóiként életfelfogásunk mentén fogalmaztuk meg szándékunkat: a vegetarianizmus (valamint a vegán életmód) hazai népszerűsítését. Értendő ez alatt mind a válogatott alapanyagokból, válogatott receptek szerint készülő vegetáriánus ételek terjesztése, mind a témát érintő hírek, újdonságok, érdekességek megosztása az arra fogékony közönséggel. Célunk, hogy egy olyan közösségi centrummá váljék honlapunk, amely naprakészsége, informativitása és minőségi szolgáltatásai révén nem pusztán ebédet és jó kikapcsolódást nyújt, hanem egyben összehozza az azonos érdeklődésű embereket is.

                                                                                                                   Kellemes böngészést kívánunk oldalunkon!

 

szep2

etlap

 

eteleinkrol

Vega életmód

vegak

absorice

info